Košovská cesta 24, budova OSP
Prievidza, 97101
+421 905 409 626
+421 907 258 668
dusan@azelia.sk
peter@azelia.sk

6 dôvodov prečo rýchlosť načítania webu vplýva na zárobky firmy

6 dôvodov prečo rýchlosť načítania webu vplýva na zárobky firmy

Ako dlho čakáte na načítanie webstránky?

Podľa štatistík, polovica užívateľov nečaká dokonca ani dve sekundy, na to, kým sa obsah stránky načíta.

To je dôvod, prečo existujú nástroje na meranie rýchlosti webstránok a weby, ktoré priamo doporučujú úpravy. ktoré je vhodné do webu zakomponovať, aby sa ich rýchlosť načítania zlepšila. Napríklad Google page speed insights, Pingdom Tools, GTMetrix, Webpage Speed test a iné.

Ale prečo je načítanie stránky také dôležité? Aký rozdiel spraví stotina sekundy? Odpoveď? Rozdiel je obrovský! Aj stotina sekundy dokáže ovplyvniť používateľskú skúsenosť, poradie vo vyhľadávaní a dokonca aj predaje a obrat.

Rýchlosť načítania je úplne prvý dojem, ktorý urobíte

Rýchlosť načítania je pre váš web životne dôležitá. Vaši návštevníci, čitatelia či zákazníci neustále posudzujú vás a váš business.

Ak sa vaša stránka načíta rýchlo, konštantne vytvárate silný prvý dojem. A to je rýchla výhra keď príde na získavanie zákazníkov! Ak sa váš web načíta rýchlo, potencionálny zákazník je okamžite potešený.

Pozrite sa na to z hľadiska psychológie! Rýchle weby považujeme za profesionálne a spoľahlivé. Rýchlosť si spájame s efektivitou, dôverou a spoľahlivosťou.

„Ak je to rýchle, musí to byť profesionálne!“

Pomalá stránka vytvára dojem nedôvery, neefektivity a  slabého zabezpečenia. A je veľmi ťažké zmeniť zlý prvý dojem, ktorý to vytvára.

79% zákazníkov sa vyjadrilo, že k webu s pomalým načítaním sa už nikdy nevrátia

Druhú šancu na vytvorenie dobrej používateľskej skúsenosti už nikdy neodstanete a takmer 80% zákazníkov sa už nikdy nevráti!

2. Očakávame rýchlosť!

V rýchlosti načítania webu je latka nastavená veľmi vysoko. Zákazníci rýchlosť očakávajú a dokonca vyžadujú!

Tu sú fakty:

  • 47% ľudí očakáva, že sa vaša stránka načíta za menej ako 2 sekundy
  • 40% ľudí web opustí, ak sa nenačíta do 3 sekúnd

Pri používateľoch mobilných telefónov máte trochu viac priestoru, no stále to nie je veľa.

  • 85% užívateľov mobilných telefónov očakáva, že sa web načíta rovnako rýchlo, ak nie rýchlejšie ako na počítači

Viac štatistík na Kissmetrics.com

Ak sme v pohybe, očakávame odpoveď ešte rýchlejšie!  Je jasné, že rýchlu odpoveď webu očakávame či už používame laptop, počítač, tablet alebo smartphone. Zamyslite sa nad tým, ako internet využívame v každodennom živote. Očakávame rýchle reakcie a okamžité výsledky!

Rýchlosť webu - na mobilnom zariadení a na desktope

Rýchlosť webu – na mobilnom zariadení a na desktope

obrázok

  • 11% respondentov tvrdí, že na telefóne očakávajú pomalšie výsledky
  • 12% tvrdí že na telefóne očakávajú rýchlejší čas načítania webu
  • 21% opýtaných tvrdí, že očakávajú približne rovnaký čas načítania ako na počítači
  • 25% ľudí tvrdí, že očakávajú takmer rovnaký čas načítania, ako na počítači
  • 31% respondentov potvrdilo že na telefóne očakávajú trochu pomalšie načítavanie webu ako na počítači

Pri stránkach autorít alebo veľmi známych spoločností, sú zákazníci ochotní čakať trochu dlhšie. Ak máte reputáciu ako Facebook či Google, návštevníci si počkajú.

Nanešťastie tento luxus nemáte pri start-upoch či malých podnikoch a preto musíte byť čo najrýchlejší hneď od začiatku.


3. Používateľská skúsenosť

O používateľskej skúsenosti a UX designe sa toho popísalo veľa. A my si myslíme že aj toto je cesta, ako predbehnúť konkurenciu!

A to je základ!

Dobrý UX design je celý o vytváraní fantastického a jednoduchého vizuálu pre čo najlepšiu používateľskú skúsenosť.

V tomto smere zohrávajú hlavnú úlohu dva faktory:

  • Dajte návštevníkom to, čo chcú
  • Dajte im to rýchlo

To je dôvod, prečo je rýchlosť webu priorita číslo jedna keď príde na používateľov. Ľudia, ktorí váš web navštívia niečo hľadajú. Dajte im to. A dajte im to čo najrýchlejšie.

Ako náhle sú návštevníci zmätení a frustrovaní, spravili ste niečo zle. A nič nás predsa nefrustruje viac, ako pomalý web.

4. Pomalý web ničí obraty

Poďme sa vrátiť k jednej zo štatistík

40% ľudí váš web opustí, ak sa nenačíta do troch sekúnd

Povedzme že váš web mesačne navštívi 100,000 ľudí. Ak sa váš web načíta za viac, ako tri sekundy stratili ste 40,000 potencionálnych zákazníkov. 40,000! Ak pomalý web ľudí odrádza, potom to odvádza vašich zákazníkov. A toto nie sú len špekulácie. Jedny z najväčších spoločností na svete to otestovali.

Amazon spravil test, ktorý ukázal, že ak by spomalili len o jednu sekundu, stratili by 1,6 bilióna dolárov ročne

A Amazon je známa, svetovo uznávaná spoločnosť, ktorú každý pozná. Ak zákazníci nie sú ochotní čakať ani len jednu sekundu navyše kvôli Amazonu, akú šancu máme my ostatní?

5. Dlhodobý efekt pomalého webu

Už sme zistili, že pomalý web vedie k poklesu návštevnosti. Takmer polovica návštevníkov už zmizlo. No čo je ešte horšie. Pomalý web negatívne ovplyvňuje aj váš prirodzený rast a verejnú mienku, ktorá sa šíri medzi ľuďmi.

Zákazníci o vás prestanú hovoriť, alebo začnú vytvárať negatívne recenzie, pretože mali s vašim webom negatívnu skúsenosť. Je oveľa menšia pravdepodobnosť, že sa o vás zmieni nejaká známa spoločnosť a ľudia sa môžu začať odhlasovať z odoberania vašich newsletterov.

Pomalé weby si často spájame s neprofesionalitou čo môže dlhodobo poškodiť vaše meno

6. Rýchlosť webu ovplyvňuje poradie v Google vyhľadávaní

Google má samoľúbu lásku v rýchlosti

„Usilujeme sa o to, aby bol celý web čo najrýchlejší“

Dávajú si za cieľ vytvárať super rýchle, ľahko dostupné a jednoduché prostredie. A myslím, že zatiaľ odvádzajú veľmi dobrú prácu.

Je tu veľa dostupných informácií o Googli, rýchlosti načítania a vašom poradí vo vyhľadávaní. Niečo z toho je pravda, niečo nie. Tu je to, čo vieme na isto, z vyjadrení samotného Googlu:

  • Google berie do úvahy rýchlosť vášho webu pri zostavovaní poradia vyhľadávaní (oznámené v roku 2010)
  • Má to však veľmi malú váhu, v porovnaní z relevantnosťou a odbornosťou

„Zatiaľ čo rýchlosť webu je pomerne nový aspekt, stále nenesie rovnakú dôležitosť ako to, či je web zhodný s vyhľadávaním. V súčasnosti je len menej ako 1%  vyhľadávaní ovplyvnené rýchlosťou webu“

V podstate to znamená že bežné weby to nijak extra neovplyvní, no veľmi pomalé weby tým trpia. Jedna zaujímavosť: „Google na vašu stránku vyšle menej vyhľadávacích robotov, ak je váš web pomalší ako dve sekundy.“ To znamená, že je menej pravdepodobné že Google nájde váš posledný post na blogu alebo si všimne akékoľvek nové úpravy. A to vám môže uškodiť.

Použite dostupné testy rýchlosti na to, aby ste si boli istý, že váš web je dostatočne rýchly. Ak je odpoveď vášho webu viac ako dve sekundy je efektívny jedine na to, aby znížil vaše obraty a ochránil vás pred vyhľadávacími robotmi Google.

Pro-Tip

Na rýchlosti záleží. Rýchlosť ovplyvňuje používateľský zážitok, umiestnenie vo vyhľadávaní a aj vaše predaje a obraty. Ak chcete vedieť, ako si váš web vedie v celosvetovom meradle, vyskúšajte si test rýchlosti a porovnajte sa s miliónmi stránok po celom svete. Ak máte akékoľvek otázky ohľadom rýchlosti webu, neváhajte nás kontaktovať.

Objednajte si konzultáciu zdarma!

Web

E-mail

Správa

Súhlasím so spracovaním osobných údajov