10 znakov vhodného realizátora web prezentácie alebo eshopu

Predtým, ako si vyberiete agentúru, freelancera, alebo jednoducho realizátora webu, mali by ste poznať znaky, ktoré by mal mať každý dobrý dodávateľ. Ak ich nepoznáte riskujete, že si vyberiete zle. A to môže viesť k strate času a financií
Na to aby ste váš business ochránili pred takouto stratou, je potrebné aby ste spoznali dôležité kritéria. Tie vám pomôžu vyniesť vaše podnikanie do nových výšok a ušetria vás zbytočných strát, červených pások a nesplnených deadlinov. Týchto desať jednoduchých bodov vám pomôže vybrať si tú najlepšiu web designovú agentúru, priamo pre vás.
1. Poznajte svoj rozpočet
Predtým, ako sa vôbec začnete rozhliadať po nejakých firmách, mali by ste si nastaviť rozpočet. Ten môže byť hocičo medzi absolútnym minimom a neobmedzenými zdrojmi, no to číslo by ste mali mať na papieri.
Ako doplnok k sume by ste mali zvážiť aj jej flexibilitu, aby ste sa mohli prispôsobiť prípadným zmenám či doplnkovým službám. Samozrejme že vždy chcete minúť menej ako je váš rozpočet, no je možné že webdesignová agentúra vám ponúkne inú službu. Navyśe. Napríklad na zvýšenie obratov eshopu. Aj keď ich zaujímajú peniaze, zaujíma ich aj vaša spokojnosť. Sú predsa profesionálmi vo svojom odbore a vedia, čo je pre vás najlepšie.
A navyše, mali by ste mať číslo, ktoré im poviete aby vám mohli aspoň orientačne navrhnúť to, čo za takú sumu môžete dostať. Suma, ktorú agentúre navrhnete by mala byť nižšia ako v skutočnosti je. To vám dá priestor na prípadné zmeny. Ak navrhnete 75-90% zo sumy, ktorú ste ochotní zaplatiť môžete sa prispôsobiť aj drahším riešeniam navrhnutým agentúrou bez toho aby ste museli rozbíjať prasiatko. Takto je to výhra pre vás, aj pre nich.
2. Zistite ceny
Keď už viete, koľko chcete minúť, zistite, kto ponúka čo a za koľko. To síce zaberie veľa času, hlavne pri agentúrach, ktoré ponúkajú rôzne balíčky, alebo osobitné služby. Ale nájdenie tej správnej firmy s cenami, ktoré vám pasujú, je dôležitou podmienkou pre začiatok vašej úspešnej spolupráce. A tiež, ak si ceny nezistíte dopredu, môžete minúť oveľa viac, ako ste pôvodne plánovali, na služby, ktoré vám sú na nič. Nanešťastie mnoho firiem neuvádza svoje ceny.
Ani najlepšie firmy na trhu bežne neuvádzajú svoje ceny a vyžadujú, aby ste ich kontaktovali ohľadom informácií o ich produktoch. Niekedy vám nenavrhnú cenovú ponuku až pokým si u nich neobjednáte web designovú stratégiu.
Ak ste niekto, kto potrebuje vedieť všetko dopredu je to pre vás oveľa ťažšie a podstatne to zužuje okruh vašich potenciálnych partnerov. Všeobecne sú agentúry, ktoré zverejňujú svoje ceny, viac otvorenejšie a ochotnejšie pracovať v limitoch vášho rozpočtu ako tie, ktoré svoje ceny držia ako tajomstvo. No stále je veľmi častým javom, že ceny aj tých najlepších firiem proste nenájdete.
3. Opýtajte sa na poplatky
Aj keď ste od agentúry zistili cenu, stále nemusíte poznať kompletnú cenu. Aké sú ďalšie poplatky? Určite sú oprávnené, ale potrebujete poznať ich výšku. Poplatky môžu byť napísané malým písmom na zmluve, alebo tam nemusia byť vôbec. No ak sa rozhodnete pre nejakú agentúru bez toho, aby ste sa opýtali na poplatky, môžete skončiť s prekročeným rozpočtom.
Dodávateľ si bežne pýta príplatok za neplánované zmeny na vašom webe. Koľko zaplatíte za pravidelný servis? To sú otázky, na ktoré by ste mali poznať odpovede ešte predtým, ako sa rozhodnete pre spoluprácu.
4. Overte si predchádzajúcich klientov
Každý známy dodávateľ webu má predchádzajúcich klientov. Ak chcete vedieť, čo od firmy očakávať, pozrite sa na prácu, ktorú spravili pre zákazníkov pred vami. To vám dá určitú predstavu o tom, čo očakávať a aj zoznam klientov, ktorých môžete kontaktovať v prípade nejakých pochybností.
Ak sú ich klienti spokojní, viete, že ste v dobrých rukách. Ak majú výhrady, skúste sa poobzerať niekde inde. Podstatou tejto myšlienky je, aby ste sa poučili z chýb iných spoločností. Bolo to to najlepšie rozhodnutie aké kedy spravili? Či zápasia s platbami a nedokončenými termínami? Vám to každopádne dáva jasnú predstavu o tom, čo vás pri spolupráci s agentúrou čaká.
5. Zistite mieru klientov, ktorí s agentúrou spolupracujú opakovane
Zistite, či sa ich klienti vracajú. Množstvo spoločností sa v tejto štatistike pohybuje nad 60%. Ak sú nižšie, niečo je zle. Naopak, percento vracajúcich sa klientov nad hranicou 70 či 90 percent znamená výnimočný zákaznícky servis a spokojnosť. Spoločnosti s najvyššími hodnoteniami sú najpravdepodobnejšie vašou najlepšou voľbou. Koniec koncov, web nie je čosi, čo vytvoríte v rámci pár hodín a hodíte to do hlbokých vôd internetu. Chce to čas, dobrú stratégiu a vytrvalú starostlivosť aby sa toto vaše spoločné dielo dočkalo úspechu.
Ak sa k agentúre viac nevráti veľa klientov potom jej niečo chýba a pravdepodobne vám nedá to, čo potrebujete
6. Zistite kto bude osobne zodpovedný za váš web
Ak spolupracujete dodávateľom ktorý na otázku zodpovednosti odpovie štýlom – „Naša agentúra je za vás web zodpovedná ako celok„, vytvára to psychologický obraz o nedisciplinovanosti, o nevyhranenej politike a o nezodpovednej atmosfére, ktorá vo firme vládne.
Od agentúry chcete získať meno a kontakt osoby, ktorá osobne dohliada na to, aby sa vášmu webu dostala pozornosť, ktorú potrebuje. Táto osoba by mala odpovedať na vaše otázky, pravidelne vás informovať o zmenách a riešiť s vami vaše možnosti a prípadné alternatívy. Ak sa agentúra stavia pred zodpovednosť ako celok, je veľmi jednoduché prenášať vinu z osoby na osobu a namiesto výsledkov ponúkať len výhovorky. No ak je za váš web zodpovedná len jedna osoba, nie ja ťažké zistiť, kto nesie zodpovednosť za prípadné zlyhania.
7. Opýtajte sa na zákaznícky servis
Aj keď vám agentúra pridelí človeka, ktorý s vami bude priamo komunikovať, ani on nemôže byť dostupný 24/7. Napriek všetkému sme stále ľudia a niekedy si potrebujeme aj oddýchnuť a venovať sa súkromiu. Takže ak váš priamy kontakt nie je dostupný, potrebujete iného človeka alebo tým, ktorý vám poradí.
Či už je to šéf oddelenia, kolega alebo osoba špeciálne určená pre dohľad nad klientmi, potrebujete o tejto osobe vedieť, aby ste mohli byť neustále informovaný. Tiež potrebujete mať informácie o ich zákazníckom servise. Čo ak sa na vašom webe vyskytne nejaký problém? Vtedy ich potrebujete okamžite kontaktovať! Môžete im zavolať kedykoľvek? Či majú vymedzený pracovný čas? To je niečo, čo potrebujete vedieť.
8. Zistite, kto vám pomôže s updateom
Niekedy vám agentúra poskytne nástroje na priamu úpravu webu pomocou CMS (Content Management System – systém úpravy webu). No niekedy si neskoršiu úpravu webu nechávajú pre seba aby mohli zabezpečiť vyššiu kvalitu.
Nezáleží však na tom, ktorú z týchto možností webdesignová spoločnosť preferuje. Je však dôležité aby ste to vedeli, aby ste mohli lepšie zvládnuť vašu spoluprácu. Ak chcete váš web upravovať sami, skvelé. No ak s už s webom neskôr nechcete mať nič čo dočinenia môžete celú jeho správu a úpravu nechať na dodávateľa.
To záleží hlavne na tom, aký typ projektového manažéra ste. Ak o všetkom radi rozhodujete sami, môžete agentúru požiadať o prístup k úpravám webu. No ak ste konštantne zavalení prácou, môžete to celé nechať na nich.
9. Zistite, či presunú váš web na iný server
Niekedy sa stáva že agentúra nespolupracuje s hostingovou službou, na ktorej máte už existujúci web. Namiesto toho môžu používať svoj vlastný hosting či spolupracovať s inou hostingovou spoločnosťou. V tom prípade váš web presunú na iný server a vy o tom musíte vedieť!
Nechcete sa jedného dňa ocitnúť v situácií, kedy si chcete na webe niečo skontrolovať a zistíte, že je presunutý na úplne inú stránku a pod iným používateľským menom a heslom.
Ak ho presunú tak kam
Presunutie webu môže zapríčiniť aj zmenu jeho rýchlosti či dostupnosti. Pre váš web je veľmi dôležité, aby ste vedeli, kde sa nachádza! Ak žijete na Slovensku a váš web je fyzicky uložený v USA tak je to rozdiel, ktorý sa v rýchlosti webu výrazne negatívne prejaví. Aj keď je toto dosť extrémny prípad je to možné.
A ak je váš web uložený na opačnej strane zemegule no vy ste demograficky niekde inde, môže sa stať, že vaša cieľová skupina k nemu nemusí mať až taký jednoduchý prístup. Takže ak sa váš web presunie, buďte si istý, že viete kam.
10. Nastavte pevné kritéria a deadline
Posledné čo musíte urobiť je nastaviť splniteľné kritéria a čas, ktorý agentúra má na ich splnenie. Konkrétne ciele a kritéria vášho webu môžu obsahovať veci ako jeho dostupnosť na mobilných zariadeniach, koľko zákazníkov môže nakupovať v rovnakom čase, pravidelnú údržbu webu či kedy sa váš web spustí .
Čím špecifickejší ste, tým lepší výsledok môžete očakávať. Ak stanovíte len neurčité ciele, dávate agentúre možnosť na zlú interpretáciu vašich požiadaviek a nemusíte dostať presne to, čo chcete a potrebujete.
Teraz si môžete vybrať agentúru, ktorá sa k vám hodí najlepšie
So všetkými týmito informáciami si môžete vybrať toho pravého partnera pre váš business. Prejdite si všetky tieto body ešte raz a zistite, kto sa pre vás hodí najviac. A ak máte nejaké iné otázky, neváhajte sa ich opýtať! Dobrá agentúra vás nikdy nenechá čakať na ich odpoveď.
Objednajte si konzultáciu zdarma!
Prečítajte si aj

Responzívny design – je to len web pre mobily?
21. januára 2019

Lišta s informáciami o cookies – prečo je to potrebné
9. januára 2019